lördag 22 juni 2013

Hej då....!

Nu är det så att jag ska resa till Öland i fyra veckor, och jag kommer inte att ha tillgång till dator...
Så jag hoppas att ni alla får ett jättebra sommarlov, och så ses vi om fyra veckor (=

Jag har ca 5 påbörjade inlägg, och jag kanske hinner publicera något av dem innan jag åker (jag åker ju inte förrän imorgon), men räkna inte med det.

Så, vad ska jag göra på en ö i fyra veckor? Läsa såklart...
Här kommer en lista på de böckerna som jag och Karin tar med oss...:

  • The Great Dune Trilogy av Frank Herbert
  • Över Näktergalens Golv av Lian Hearn
  • Förlåt Obehaget av Eric Linklater
  • The Chronicles of Chrestomanci volume I av Diana Wynne Jones
  • Castle in the Air av Diana Wynne Jones
  • House of many Ways av Diana Wynne Jones
  • Den vidunderliga Kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren
  • Levithan av Scott Westerfeld
  • Nekromantikerns Irrfärder av Nick Perumov
  • Alvklingan av Nick Perumov
  • Bleak House av Charles Dickens
  • Death Cloud av Andrew Lane
  • Assassin´s Apprentice av Robin Hobb
  • The Hollow Chocolate Bunnies of the Apocalypse av Robert Rankin
  • White Cat av Holly Black
  • Foxfire av Joyce Carol Oates
  • Cloud Atlas av David Mitchell
  • Sparkling Cyanide av Agatha Christie
  • Sinuhe Egyptiern av Mika Waltari
  • (buzz) av Anders De La Motte
  • (bubble) av Anders De La Motte
  • Twenty years after av Alexander Dumas
  • Prince of Thornes av Mark Lawrence
  • Francesca av Melina Marchetta
  • Looking for Alaska av John Green
  • Sommarbruden av Marita Conlon-McKenna
  • Gökboet av Ken Kesley
  • A Feast for Crows av George R.R. Martin
Så...det där klarar vi oss nog på...
Det blev mest Fantasy den här gången, men det finns lite historia, klassiker och sinnessjuka grejer där inne också, så det här ska bli skoj. Jag har nog högst förväntningar på Alvklingan, Diana Wynne Jones böcker (jag har visserligen läst två av dem som vi tar med, men jag tror att de håller för en omläsning) och Gökboet. Filmen (One Flew over the cukoo´s nest, som den heter på engelska) var ju jättebra...

2 kommentarer:

  1. Det var många böcker att läsa på fyra veckor ;)

    SvaraRadera
  2. Man måste ju vara på den säkra sidan...

    SvaraRadera