tisdag 9 april 2013

Libster Blog Award

 
Den här är troligen lite försenad, men, bättre sent än aldrig...
Det hela går ut på att man ska svara på 9 frågor, och sedan ska man skicka vidare till 5 andra bloggare. Jag vill bara tacka Alba på bocklyckan och Elvira på http://mylifestylebyelvira.blogspot.se/ så himla mycket för att jag fick den här (=
Men, jag antar att det är bäst att jag sätter igång...
 
Vad ville du bli när du var liten?
Tja, jag kan inte påstå att jag är speciellt stor just nu, men när jag var riktigt liten så ville jag nog bli bagare (= Jag har egentligen aldrig velat bli något speciellt, jag bara tar allt som det kommer...
 
Vad är du idag?
Idag är jag en bokälskande tjej på 13 år som (långsamt) håller på att ta sig igenom sitt andra år på högstadiet (jag går i 8). Jag är pessimist av principer, men min klantiga kompis Liv anklagar mig för att vara en optimist, kan inte svara på varför...
 
Vart vill du helst resa?
Jag vet faktiskt inte, men jag skulle väldigt gärna vilja åka till någon plats som jag läst om, t.ex. Otherland eller Shire. Men av alla platser på den här tråkiga jorden så skulle jag väldigt gärna vilja åka till Egypten eller Sydamerika. Jag skulle också vilja åka till Dartmoor (Devon, England) igen, det var så himla fint där!
 
Var ser du dig själv om fem år?
Hm, förhoppningsvis på något trevligt universitet någonstans, gärna långt bort från Stockholm, jag gillar inte storstäder. Eller kanske på en resa runt jorden, planerar att skippa ett år någon gång under min universitetstid, så att jag är lika gammal som alla andra, det är så hemskt att vara yngst (=
 
Rött eller vitt?
Svår fråga, har aldrig tänkt på det förut. I vilket samanhang? Röda eller vita rosor, röda eller vita kläder, rött eller vitt hår? Svårt att säga...Jag gillar nog vitt, det passar till allt. Det känns rent också, på något knäppt sätt. Fast rött är en riktigt cool färg ibland...Men det får nog bli vitt.
 
Sommar eller vinter?
Sommar, helt klart! Då finns det massor av vackra färger utomhus, och det är VARMT! (förhoppningsvis). Och allt är levande, vilket är mycket trevligare. Fast vinter är vackert på sitt eget sätt, och jag gillar ju vitt...
 
Skog eller hav?
Skog, det är grönt och härligt, och det låter alltid där. Man kan bara gå omkring utan att stöta på någon, men man känner sig inte ensam. Havet är också vackert, på sitt eget, öde vis. Men det är salt och svider i ögonen, och man tröttnar snabbt på det.
 
Vad gör dig ledsen?
Det är mycket som gör mig ledsen, men det beror lite på vad man menar. Jag blir t.ex. ledsen när min favoritkaraktär i en bok/film dör, men det kommer man över (förhållandevis) snabbt. Jag tror att jag skulle bli ledsen om någon i min familj skulle dö, men det har inte hänt, i alla fall inte någon som jag känt. Jag blir ledsen av att höra på sorglig musik, och av att läsa sorgliga böcker, och av att säga hej då. Och jag blir nästan alltid ledsen när jag sätter på nyheterna...
 
Vad är det bästa du vet?
Jag älskar såklart böcker, och några av mina favoriter är Godnatt mister Tom, Shadowmarch och Little Dorrit. Jag älskar studio Ghiblis filmer, jag gillar verkligen musik, det finns mycket jag gillar. Jag gillar choklad, mina kompisar, livet, sagor och flera 10000 olika saker som jag inte orkar skriva...
 
Och så var det dags att skicka vidare...
Jag vet inte om man ska skicka till någon som inte fått, eller om man bara ska skicka till vem som helst, så jag skickar bara till några som jag tycker förtjänar det...
 
De här bloggarna skickar jag vidare utmärkelsen till:
 
Min syrra Karin har den här bloggen, och jag tycker att hon förtjänar den här. Hon skriver jättebra recensioner, och hon är en kul person. Dessutom så slår hon troligen ihjäl mig om jag inte ger den till henne (ta det lugnt syrran, jag skämtar bara)...Hon ger mig dessutom de senaste nyheterna om utkommande filmer...
 
Emelie är en jättesnäll tjej, och hennes recensioner är roliga, och det är bra att hon recenserar så mycket filmer, det har jag problem med. Hennes blogg fyllde precis ett år, och jag hoppas att hon fortsätter i många till...
 
Liv, eller Iktoro som hon kallar sig, har en väldigt speciell stil när hon skriver, och trots att de ofta är virriga, och trots att hon ibland råkar skriva slutet, så är hennes recensioner verkligen roliga att läsa! Hon skriver precis vad hon tycker, vilket jag gillar. Hennes sett att skriva är väldigt likt sättet som hon pratar på, så man känner igen henne direkt..
 
Det här var den första bloggen som jag läste, och den är fortfarande lika bra (=
Ella skriver verkligen bra, och hon har väldigt bra boksmak. Jag hoppas verkligen att jag träffar henne på bokmässan nästa gång...
 
Mimsan skriver jättebra recensioner, och hennes noveller är helt otroliga! Det är alltid lika kul att titta in på hennes blogg. Jag hoppas verkligen att hon alltid kommer att fortsätta skriva...
 
 
 
 



3 kommentarer: