måndag 27 augusti 2012

Böcker jag inte orkat med...

Okej, är kommer en lista av böcker som jag började läsa för hundra år sedan och fortfarande inte är klar med...

Ginnys rike av Philip Pullman, jag vet inte riktigt varför, jag bara stannade på ett ställe och har fortfarande inte kommit därifrån...

Drakvingar av Margaret Weis och Tracy Hickman. Jag har ingen aning on varför jag stannade, jag älskade den verkligen och den var fruktansvärt spännande, fy Vera! Bra bok för alla som gillar böcker med en mördare som huvudperson.

Offerträdet av Guy Gavriel Kay, jag var ganska liten när jag började läsa den, och jag fattade ingenting, men jag ska läsa den, någon gång. Det var mammas favorit bok, och hon har väldigt bra smak...

Andarnas hus av Isabel Allende. Jag började läsa den här för ett tag sedan, den var inte dålig, det var bara det att den inte var bra. (var det där begripligt)

Brännmärkt av Catarina Ingelman-Sundberg. Den var helt ok, men när jag hade kommit halvvägs listade jag ut slutet, och då var det inte roligt längre...

Ögat över månskäran av Lilla Bray. Ursäkta alla ni som gilade boken, men jag tålde den inte...
 Men den skule försås kunna få pris i "mest irriterande huvudroll"...

Alkemisten av Sage. Jag älskade de två första böckerna, men trean var inte alls lika bra. Jag tänkte att den kanske skulle bli bättre i slutet, men nej då...

Röd skymning av Fredrik Lindblom.Den började bra, i mitten blev det tråkigt, i slutet blev det katastrofalt... Därför gav jag upp när jag hade 20 sidor kvar. Men det var väldigt fina bilder i den.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar