torsdag 23 augusti 2012

Engelska kriminalare

Jo, nu är det så att engelsmän då och då gör kriminalare som går som tv-serie...
Nu menar jag inte deckare som Agatha Christie, nej jag menar något helt annat...
Kriminalare är (som ni troligen redan vet) polishistorier...Det handlar alltså om poliser som löser brott...
Nu tänker jag göra en lista på dem och komma fram till vilken som är bäst, jag kommer att gemföra olika saker och komma fram till vilken jag tycker bäst om...
De här kommer jag att välja medan:
Morse
Lewis
Foyle´s war
Vera
Adam Dalgliesh
Frost
Morden i midsomer

OK, då börjar vi...

Bäst assistent:
Hm...Frost har ju ingen assistent(eller, han har det men de byter assistent i varja avsnitt...)men vi får ta kaffemannen istället.
Ok, de som får tävla om förstaplatsen är Sam och Milner från Foyle´s war och Hathaway från Lewis.
Svårt val... Men det får nog bli Hatheway, han är så rolig...
I.James Hathaway från Lewis
2.Sam (Samantha) och Paul Milner (okej, Sam är faktiskt chauffören men hon hjälper till lika mycket som Milner...)
3.Kaffemannen från Frost (nej, han heter inte så, men han är med i varje avsnitt,bjuder på kaffe och är moraliskt stöd.)
4. Joe från Vera
5. Robert Lewis från Morse(Ja det är samma Lewis som senare fick en egen tv-serie
6.Okej, jag erkänner, jag är inge bra på Dalgleish och Barnabys (morden i midsomer) assistenter, de byts ut då och då, så de får dela på sistaplatsen.
Okes, Hathaway vann första poenget åt Lewis!

Hathaway och Lewis

Nästa tävling...
Bäst historia
Okej,den var enklare
1.Foyle´s war
2.Vera
3.Adam Dalgleish
4.Frost
5.Morse
6.Lewis
7.Morden i midsomer
Okej, det klara vinnaren blev Foyle...

Tredje tävlingen
Roligast
1.Frost
2.Foyle´s war
3.Vera
4.Lewis
5.Morden i midsumer
6.Adam Dalglesh
7.Morse


Fjärde tävlingen
smartaste kriminalare
Aj då, det här blir svårt...
1.Foyle
2.Frost
3.Adam Dalgleish
4.Vera
5.Morse
6.Barnaby(morden i...)
7.Lewis

Okej,så här gör jag för att lista ut vinnaren...
1.100p
2.80p
3.70p
4.50p
5.40p
6.25p
7.10p

Här kommer resultadet
7.Morden i midsumer med 100p
6.Morse med 130p
5.Lewis med 185p
4. Adam Dalgliesh med 190p
3.Vera med 250p
2.Frost med 300p
1.Foyle´s war med 360p

Vilken tycker ni bäst om?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar