söndag 8 september 2013

Grattis till mig själv, i förskott...!

Grattis! Idag är det min 14-års dag, hurra. Okej, ärligt talat så fyller jag år imorgon, men vi firade vår födelsedag idag. Jag fick en del kläder, men huvudsakligen böcker och filmer. Dessutom så fick jag två awesome tavlor av syrran och mamma...
     Men, hur som helst, här kommer en lista på de böckerna jag fick (skriver inte ned dem som Karin fick, det får hon göra själv...)

  • Tjuvarnas Herre av Cornelia Funke. Jag har visserligen läst den här förut, men det var hemskt länge sedan och jag minns att jag gillade den. Dessutom är den skriven av en av mina favoritförfattare...
  • The Ladie´s Paradise av Èmile Zola. Mamma och pappa säger att Zola ska vara bra, så jag tänkte ge den en chans. Den går dessutom som tv-serie just nu, och den är helt okej, så varför inte...?
  • Royal Assassin av Robin Hobb. Jag läste ettan under sommaren och älskade den, så då var jag ju tvungen att köpa fortsättningen...
  • Dogsbody av Diana Wynne Jones. Det är Diana Wynne Jones, såklart ska jag läsa den...
  • Safirblå av Kerstin Gier. Ettan var ju bra...
  • Nekromantikerns Krig 1 Debut av Nick Perumov. Det här är en av mina favoritserier och böckerna blir bara bättre och bättre. Såklart köpte jag 8:an, ska köra T9:an när den kommer ut i pocket...
  • Tailchaser´s Song av Tad Williams. Det här är nästan den ända boken av honom som jag inte har läst, så jag var tvungen att köpa den.
  • A Clockwork Orange av Anthony Burgess. Det här är en riktig klassiker som jag länge velat läsa, så jag hoppas verkligen att den är bra!
  • Ouran High School Host Club 4 och 5 av Bisco Hatori. Jag älskar manga och det här är en av mina favoriter. Jag håller långsamt på att köpa in alla böcker i serien...
  • Back Home av Michelle Magorian. Godnatt mister Tom är en av mina favoritböcker så jag håller på att köpa in fler av Magorian. En annan av hennes böcker som jag fick är:
  • Cuckoo in the Nest.
Bortsett från de här förtjusande böckerna så fick jag också några filmer...
  • Star Trek. Det här var ett impulsönskning, jag är inget stort Star Wars fan, så jag bestämde mig för att testa den här nya versionen av Star Trek...
  • Clockwork Orange. När jag önskade mig boken så var jag ju tvungen att ha filmen också, den är ju minst lika känd.
  • To Kill A Mockingbird. Det här är en av mina absoluta favoritböcker och filmen ska vara bra, så, varför inte...?

4 kommentarer: