söndag 20 januari 2013

Lite nya böcker...

Igår var det så att jag och syrran gjorde ett litet besök i Science Fiction bokhandeln... Och man kan ju inth gå in där och komma tillbaka tomhänt.... Så vi köpte följande böcker:

  • The Railway Children av E.Nesbit . Har ingen aning om varför jag köpte den här, men mamma sa att det var en bra författare, så jag tänkte: Varför inte? Dessutom gillade jag titeln. Jag tror att vi började se filmen på engelskan för några år sedan, men jag är inte säker.
  • The Fellowship of the Ring av J.R.R Tolkien. Jag har faktiskt aldrig läst Sagan om ringen på engelska, så jag tyckte att det var lika bra. Science Fiction bokhandeln siktade verkligen in sig på Tolkien just nu, men det är ju inte så konstigt, The Hobbit går ju på bio. Jag funderade faktiskt på att köpa The Hobbit på engelska, men jag tycker ärligt talat mer om Sagan om ringen. Jag har något av en princip, om man tycker riktigt bra om en bok så ska man köpa den på originalspråket (De tre musketörerna är ursäktad, jag är inte SÅ bra på franska...)
  • Prince of Thorns av Mark Lawrence. Det här var ett 100% impuls köp. Jag har ingen aning om vad det är jag har köpt, men jag gillar titeln. Handlingen verkar ganska ok, så, varför inte?
  • Anna klädd i blod av Kendare Blake. Det var syrran som tog den här, hon sa att den skulle vara bra. Jag antar att jag får lita på henne, snyggt omslag har den i alla fall...
  • Demon Diary 1, 4, 5 och 7: text av Yun-Hee Lee och tecknad av Kara.  Ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ni anar inte hur länge jag har letet efter de här böckerna. Jag och syrran har haft tvåan, trean och sexan i typ hundra år, men det räcker inte länge. Nu har vi resten av böckerna också. Jag gillar inte alltid Manga, men Demon Diary är bara för roliga. Bara för att de är så underbara så får ni lite biler från dem...
 
 

  
   
 

2 kommentarer:

  1. Alltid roligt med lite nya böcker! Och jag håller med dig, det är svårt att gå in i en bokhandel utan att köpa något :D

    SvaraRadera