tisdag 20 november 2012

Top 5

 Okej, den är VÄLDIDT försenad, men bättre sent än aldrig...
 Nu är det dags för top 5 på drakar från böcker.

photo edited for free at www.pizap.com
 
Saphira
från Eragon
Okej, den här kanske var rätt så uppenbar, men hon är faktiskt cool.
Vem gillar inte en fåfäng drake, dessutom är hon så himla fräck och smart. Först tyckte jag bara att hon var jobbig, men hon blir bättre sen. Hon kan vara ganska överbeskyddande, men det tycker jag är helt okej.
Böckerna är väldigt bra (speciellt ettan och tvåan) men tyvärr är filmen inge vidare. Tog någon sig tid att läsa personbeskrivningarna?
 
Temeraire
från Temeraire (serien heter så, första boken heter "Hans majestäts drake")
Ärligt talat, han är faktiskt bäst. Han är så söt och så underbart naiv när han är liten. Han är väldigt nyfiken och älskar sagor. Fast han kanske är roligast när han är äldre, då är han så kaxig och rebellisk.
Serien är inte så jättebra hela tiden, men det finns massor av roliga drakar med. Kanske kommer att ha fler från den med i listan.
 
Lung
från Drakryttaren
Han är troligen snällast av alla drakar. Han är så himla snäll och nyfiken att man inte kan tycka illa om honom.
Hela boken är faktisk underbar, fast inte lika bra som Bläckhjärta.
Lung är hur som helst en intelligent, godhjärtad drake som är alldeles för modig för sitt eget bästa. Han är typ trött i hela boken, men det är för att han sover på dagen.
 
Brandsprutan
från Septimus Heap
Hon ät så söt och rolig. Hon är ganska vildsint ibland, men i början var hon så liten att ingen blev rädd för henne.
Älskar hennes namn, Septimus hade typ lite ont om ideer när han döpte henne. Hans lärare var inte överförtjust...
Hon är en riktig liten tuffing, jag älskade henne från första stund.
 
Smaug
från "Bilbo", "Hobbiten" eller "Dit och tillbaka igen", välj själv vilket namn ni tycker bäst om. (det är så irreterande när samma bok har många namn)
Jag har en sån där dålig vana att gilla skurkar, är det inte sorgligt? Det slutar för det mästa inge vidare för dem...
Smaug är självisk och korkad, men jag tycker att han är rolig, så det så...
Jag vet faktiskt inte varför jag gillar honom, jag bara gör det.
Jag kanske delvis tog honom därför att Bilbo är en så underbar bok men tyvärr bara har en drake med.
 
 
Nu ska jag göra en läxa, men det var så länge sedan jag gjorde en top 5 att jag kanske gör en till när jag är klar.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar