lördag 1 december 2012

Månadssammanfattning november 2012

Okej, då var det dags att se vilka böcker jag läst....

  • Shadowheart av Tad Williams
  • Vindens namn av Patrick Rothfuss
  • Sense and Sensibility av Jane Austen
  • Pride and Prejudice av Jane Austen
  • Mansfield Park av Jane Austen
  • Northanger Abbey av Jane Austen
  • Persuasion av Jane Austen
  • Emma av Jane Austen
  • Svindlande höjder av Emily Brontë
  • Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
  • En liten hattaffär på hörnet av Marita Conlon-McKenna
  • Till minnet av Edward av Elizabeth George
Antal lästa böcker: 12
Antal lästa böcker på engelska: 7
Antal omlästa böcker: 2 (Jag har visserligen läst de flesta av Jane Austen förut, men inte på engelska)
Bästa bok: Jag vet inte riktigt, men jag gillade verkligen Shadowheart och Vindens namn.

Jag fick visserligen inte så många böcker läst, men jag läste 7 böcker på engelska, vilket inte är så illa. Dessutom så var det ganska många tjocka böcker.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar