lördag 6 oktober 2012

De bästa böckerna

Nu är det så att jag har fruktansvärt tråkigt.
 Så nu kommer jag att skriva ett fullkomligt onödigt inlägg.
Eftersom jag har idetorka, så kommer jag att helt enkelt att berätta vilka mina favorit böcker är.
 De kommer inte i någon speciell ordning, det skulle bli alldeles för komplicerat.

Mina favorit böcker:
  • Godnatt mister Tom av Michelle Magorian
  • Jane Eyre av Charlotte Brontë
  • North and South av Elizabeth Gaskell
  • Det ihåliga trädet av Janet Lunn
  • Bilbo av J.R.R Tolkien
  • Stolthet och Fördom av Jane Austen
  • Älskade syster av Joyce Carol Oates
  • Stardust av Neil Gaiman
  • 4.50 från Paddington av Agatha Christie
  • Skuggornas besvärjare av G.P Taylor
  • Det blåser på månen av Eric Linklater
Mina favorit serier:
  • Spejarens lärling av John Flannagan
  • Skuggmark av Tad Williams
  • Minne, Sorg och Törne av Tad Williams
  • Bläckhjärta av Cornelia Funke
  • Reckless av Cornelia Funke
  • Sagan om ringen av J.R.R Tolkien
  • Svärdets väktare av Nick Perumov
  • Lilla Dorrit av Charles Dickens
  • De tre musketörerna av Alexander Dumas
  • A song of ice and fire (A Game of thrones) av George R.R Martin
  • Den mörka materian av Philip Pullman
  • Hungerspelen av Suzanne Collins
  • The Parasol Protectorate av Gail Carriger

Jag har säkert glömt massor, men sånt får man leva med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar