tisdag 30 oktober 2012

Shadowrise!!!!!!!!

 Just nu befinner jag mig i ett väldigt lyckligt tillstånd, om man bortser från att det är svinkallt, jag har köpt Shadowrise av Tad Williams. Igår sträckläste jag Hämnden och jag kan äntligen få läsa fortsättningen på min favoritserie!
 Jag läste de fyra första böckerna på Svenska för snart två år sedan, och nu har jag femman och sexan, fast man kan inte direkt säga att jag hade tålamod nog att vänta tills de kom ut på Svenska.
 I Amerika blev det fyra volymer, i Sverige blev det åtta böcker (man har bara översatt fyra).
 Hur lyckades man med detta? Jo av en volym gjorde man två böcker, volymerna var jävligt tjocka så böckerna blev inte direkt korta...
 Så när jag säger att jag har läst fyra böcker på Svenska, så motsvarar det de första två böckerna på amerikanska, fattar ni?
 Shadowrise verkar precis lika bra som tidigare böcker, tros att jag har läst hälften av böckerna i serien så verkar det inte ens vara i närheten av att lösa sig.
 Kan nog dröja ett tag innan jag skriver en ny recension, 664 tätskrivna sidor på engelska/amerikanska tar ett tag att läsa igenom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar