lördag 27 oktober 2012

Höstlov!!!!!

Puh, vad skönt det ska vara att få ta en paus i skolarbetet. Tyvärr har jag en del läxor, jag måste skriva en uppsatts om Tahiti (?) och så måste jag lära mig alla mina repliker till åttornas spel, suck...
 Jag är glad att jag slipper att ha en huvudroll...
 En skön tanke är att jag inte har så mycket skola på ett bra tag, först är det lov, sedan har jag en vanlig vecka med skola, läxor och prov... men sedan har jag fyra spelveckor, med nästan ingen skola alls. Så jag kommer tillbringa fyra hela veckor med att måla, planera och repetera.
 Vi har fått välja vilka lektioner vi kommer att ha som vanligt, så vi kommer typ bara ha hemkunskap, jäkla mycket musik (vi gör en musikal, så det lär bli nödvändigt) engelska och så var det något mer som jag inte kommer ihåg.

 Jag planerara naturligtvis att tillbringa den här veckan med att läsa, dessutom ska jag underhålla Liv (iktoro) som kommer att vara på besök... Kommer troligen att tillbringa en stor del av tiden i någon bokhandel i stan...

 De här böckerna ska jag försöka hinna med att läsa:

Hämnden av Reginald Hill
Den vindlande vägen av Tad Williams
A storm of swords av George R.R. Martin
Mary Barton av Elizabeth Gaskell
Dykvinnan av Joyce Carol Oates

Dessutom kommer jag troligen att läsa några gamla favoriter.
 Tänker försöka hinna med att läsa några Le Carre, P.D James eller Elizabeth George, jag känner mig verkligen sugen på att läsa någon spännande deckare, ska fråga mamma och pappa vilka som är roligast att läsa.
 Av de tre sistnämda kommer jag troligen att ta en Elizabeth George, de ser så härligt tjocka ut, dessutom håller jag på att se The Inspector Lynley mysteries, och jag måste ju följa min princip att man inte ska se många bokbaserade filmer utan att åtminstonde läsa någon av böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar