torsdag 25 oktober 2012

Teaser Thursday

Okej, jag erkänner, jag har försummat det här ett bra tag.

Just nu läser jag (bla) Den vindlande vägen av Tad Williams. Det är del nio i Minne sorg och Törne, måste skynda på med den här serien, det är så fruktansvärt spännande och jag är bara på bok nio av tolv (de är inte direkt tunna), måste verkligen bli klar för att se om mina favorit personer överlever. Dessutom skulle jag gärna se att mina två favoriter slutade att hata varandra, men man kan inte få allt...
 Men, ja ja...
 Här kommer ett litet klipp från en av mina favorit serier:

Isgrimnur nickade. "För en gångs skull har munken rätt. Vi har ingen tid att förlora."

Det där var inte så långt...
 Här kommer en bit från A storm of swords också...:

(Okej, för er som har läst ettan och tvåan är det här en liten spoiler varning, ni som inte har läst dem kommer endå inte fatta vad det handlar om.)

"Because knights are fools, and it would have been beneath him to look twice at some poxy peasant." He gave the horses a lick with the whip. "Keep your eyes down and your tone respectful and say ser a lot, and most knights will never see you. They pay more mind to horses than to smallfolk. He might have known Stranger if he´d ever seen me ride him."

 Okej, det där var ingen stor spoiler, om man inte av någon anledning kommer ihåg vem som hade en häst som hette Stranger...
Jag har faktiskt inte kommit riktigt så långt i boken. Den är så trög att jag inte kommer någon stans. Men efter att ha sett det här citatet känner jag mig kanska sugen på att läsa klart boken. Verkar som om min gamle favorit dyker upp i historian igen (det är bara han jag kan komma på som tycker så illa om riddare), han har varit borta sedan en bit in i tvåan, om han är med mycket så kommer kanske historian att bli riktigt uthärdlig...
 Dessutom ser det ut som om han har bytt sida, det är bra, han är alldeles för sympatisk för att vara skurk.

 Som sagt var, ni som inte har läst A Song of Ice and Fire fattar nog inte vad jag pratar om, ni som har läst ettan och tvåan tycker nog att jag avslöjar för mycket, med det är erat problem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar