lördag 1 september 2012

Grattis jag


Nu är det så att jag fyller år om en vecka, jag har lite idetorka på vad jag ska önska mig, men här kommer några av de böckerna som jag hoppas på att få...

  • Dalen som dränktes av Reginald Hill. Det här är den första Dalziel och Pascoe, själv har jag bara läst nummer 12 och 13...
  • Hämden av Reginald Hill
  • Klockan K av Agatha Christie
  • 4.50 från Paddington av Agatha Christie
  • Bertrams hotel av Agatha Christie
  • Utflykt från tyst planet av C.S Lewis
  • Pandemonium av Laurence Oliver
  • Mary Barton av Elizabeth Gaskell
  • Hästarnas dal av Jean M Auel
  • Mammutjägarna av Jean M Auel
  • Det förtrollade urverket av Philip Pullman
Och sist skriver jag det absolut viktigaste:
Reckless-levande skuggor av Cornelia Funke
Jag läste ettan för lite mer en ett år sedan, sedan dess har jag otåligt väntat på fortsättningen.
Hur kan man sluta en bok med att (spoiler) huvudpersonen är döende (slut på spoiler) så kan man väl inte göra?
Nu har tvåan äntligen kommit ur, jag längtar verklgen om att få läsa om Jacob, Clara , Will och Räv igen, jag har verkligen saknat dem!
 Dessutom har jag saknat hela världen, den är så otroligt mörk och orginell, tack Cornelia för att du äntligen har skrivit fortsättningen!
Tyvärr ges den inte ut förren den 10, dagen efter min födelsedag, men bättre försent en aldrig...
På "Smakprov" har man kunnit läsa de tre första kapitlerna, tvåan verkar precis lika bra som ettan...
                                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar