tisdag 4 september 2012

Top 5

Här kommer veckans Top 5, charmigaste duon...

photo edited for free at www.pizap.com
 
Sebastian och Charles
En förlorad värld
Här kommer ett par som verkligen får en att skratta!
Båda två är knäppa, speciellt Sebastian. Han släpar med sig sin nallebjörn genom hela historien, och så är det Charles som är lite knäpp på ett mer vanligt sätt...
Sebastian är väldigt exentrisk, han klär ut sig utan anledning och båda två dricker alldeles för mycket...
Båda Jeremy Irons och Anthony Andrews spelar otroligt bra i tv-serien...
Withnail and I
Withnail and I
De här två snubbarna är totalt galna.
De gör absolut inget vettigt alls genom hela filmen.
I´s namn får man aldrig reda på, Withnail kallar honom bara för "You" och oturligt nog så är det "I" som är jag-personen.
De är två urfattiga skådespelare utan jobb, fast Withnail har typ rika släktingar, så han kan få hur mycket pengar han vill av dem, fast det är han för stolt för att göra...
 
Eugene och Mortimer
Vår gemensamme vän
Jag vet inte riktigt varför jag gillar de här två, de är totala motsatser, men de matchar varandra så bra.
Eugene är lite slarvig och blir uttråkad på en gång medan Mortimer är ordningssam, tålmodig och förståndig.
Men jag tycker nog bäst om Eugene, han är så rolig och kaxig, han struntar dessutom fullkomligt vad folk tycker om honom. Mortimer är hans samvete, när han hamnar i en knipig situvation så låtsas han alltid att hans vän är där och så börjar han att prata med honom.
Eugene är aldrig riktigt allvarlig, han är ironisk fram till sista sidan.
Jag har nog aldrig sett Paul McGann så bra som när han spelar Eugene Wrayburn, och han är endå en av mina absoluta favorit skådespelare.
Eugene
Mortimer
 
Halt och Crowley
Spejarens lärling
Allvarligt, vilka gillar inte Halt och Crowley?
De är inte med så mycket tillsammans i de första böckerna, men sedan när de väl är på samma ställe så kan man inte låta bli att älska dem...
Min absoluta favorit kapitel i "De glömda berättelserna" är när man är med när de var unga.
De har typ varit bästa vänner sedan de var 20, tjugo år senare är de fortfarande bästa vänner..
De går varandra på närverna precis hela tiden.
Eller snarare, Crowley går Halt på närverna, Crowley är nog aldrig irreterad...
 
Gimli och Legolas
Sagan om ringen
Jag var ju tvungen att ta någon från Sagan om ringen...
De här två är fiender redan från början, inte bara för att den ena är en alv och den andre är en dvärg, nej de är fiender på grund av ett missförstånd mellan deras pappor.
Om ni har läst Bilbo så förstår ni vad jag menar...
Men, hur som helst, under seriens gång så blir de, till allas stora förvåning, bästa vänner...
 
Gimli
Legolas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar